Igranje „povijesnom odgovornošću" slučajnih
političara u presudno vrijeme. Kosovskom sindromu u BiH mora se odgovoriti
zrelošću i mudrošću.
Stavovi i potezi predsjednika najjace bosnjacke
stranke Sulejmana Tihica, kriticki gledano, plijene svojom uskogrudnoscu i
zaslijepljenoscu drvenim vjetrenjacama.
Bivsi samacki advokat tuznog lika i tuzne proslosti, u svojoj zalosnoj tuzi
povlaci potpis s Mostarske deklaracije o
reformi policije, potpisane u listopadu 2007., zalosnom recenicom: „Zamisljena
reforma je pocetak kraja drzave BiH." .Njegovu
mirnu opcinjenost sjenama drzavnopravnih vizija ne moze ugroziti ni
trenutna zapaljiva balkanska vrucina niti ostra drzavnicka nota clana Predsjednistva BiH Radmanovica, koji,
objasnjavajuci Rezoluciju skupstine Republike Srpske, izjavljuje: „BiH je
upitna, budu li postojali oni koji misle da samo oni trebaju zivjeti u BiH i o
njoj odlucivati."
Naravno, za Tihica su svi drugi
krivi i svi ce se valjati u grijesima povijesnih zabluda i napravdi (i
Silajdzic i Lajcak i Dodik), ostajuci tako dosljedan dvodecenijskoj politickoj
magli u Sarajevu. Ne osjecajuci da je sadasnja balkanska euforija protiv
priznavanja kosovske provincije, uz asistenciju ruskih „pipelina", samo realni
vruci vjetar za dodikovske taktike, a da se s Dodikom moze i mora
razgovarati; prava „don kihotovstina"
SDA-predsjednika je ipak potpuno ignoriranje hrvatskih konstruktivnih
prijedloga novog ustroja BiH. Dosljedan ago-begovskoj tradiciji, na arapskom pastuhu, on jos uvijek promatra Hrvate i hrvatske
enklave u BiH samo kao rezervate
katolicke raje, a ne kao saveznike u
pravoj saveznoj drzavi. Koncept federalnih jedinica je sejtansko djelo
zlonamjernih nacionalista; „SDA ne zeli
sudjelovati u takvoj podjeli zemlje": kao da mu je cijela BiH nedirnuto
begovsko polje pripala u nasljedstvo. Zaboravlja da je samo mrvica politicke
mudrosti natjerala dva naroda uoci posljednjeg rata na nuzno saveznistvo, da se
oslobodjenje desilo u ozbiljnom saveznistvu, kao sto se i prava europski zrela drzava moze stvotiti samo u saveznistvu i to samo
mudroscu narodnih predstavnika. Hrvatski politicari imaju konacno i koncept i
jedinstvo, ali eto i zalosni povijsni momert: da su percipirani kao
ugrozavajujuca vjetenjaca.
Takodjer je don kihotovstina i Tihicevo shvacanje reforme policije,
kojom bi on kao s viteskim presjecanjem cvora
ukinuo manji entitet , a „da se Vlasi ne dosjete", i time prividno bez obaveze saveznistva
napravio „funkcionalnu" drzavu BiH. „Drskost i bezobrazluk" srpskog crnog
viteza Dodika u raspravi o reformi policije poprimaju opasne razmjere i Don
Tihic ga mora zaustaviti, blokirati priblizavanje Europskoj uniji i vjesto
rasporedjenim policijskim regijama obuzdati raju oba krsta: i pravoslavnu i
katolicku. Njegova zalosna iskustva komunisticke policije iz prijeratnih
advokatskih dana, kao i iz ratnih kazamatskih,
uvjerljivi su mu dokaz o moci dobro smisljene drzavne policije, kako to
njegovi umovi postuliraju, koja moze bez „dogovora
narodâ" i zajednicki koncipiranog ustava
rijesiti barutanu Zapadnog Balkana. Zato se ovakva reforma policije (koja u
najmanju ruku nije gora od sadasnje) ni u kom slucaju ne smije potpisati, pa
makar morao pogaziti i rijec i cijelu recenicu. Dodikovom diktatu mora se izaci na megdan.
Koliko ce jos trajati ova Don Tihiceva viteska lektira
koja ga junacki inspirira da najjacu
bosnjacku stranku uporno gura u zapaljivu
blagorijecivost i gospodarsku ucmalost?
|